مشاور استاندار و مديرکل روابط عمومي و اطلاع رسانی استانداري همدان گفت: روابط عمومی بايد تحليل گرا، پرسشگر و پاسخگو مبتني بر صداقت و شفافيت و منعکس کننده عملکرد دستگاه‌ها باشد.

لزوم روابط عمومی پرسشگر، پاسخگو و تحليل گرا  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احسان شهابی مشاور استاندار و مديرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری همدان در جمع  مديران روابط عمومی تعاون روستايی سراسر کشور که در دوره آموزشی فناوري‌های کاربردی روابط عمومی در همدان حضور يافته بودند، ضمن تشکر از تعاون روستايي برای برگزاری اين کارگاه آموزشی با بيان اينکه در برهه‌اي از زمان هستيم که روابط عمومی سنتی پاسخگوی نياز جامعه نيست، افزود: بايد از روابط عمومی سنتی فاصله بگيريم و به روابط عمومی نوگرا و متجدد  تبديل شويم.

وي با اشاره به اينکه رسانه‌ها پل ارتباطی بين مردم و روابط عمومی هستند، ادامه داد: مديران روابط عمومی مکلف هستند از اين پل ارتباطی به نحو شايسته استفاده کنند و از رسانه‌ها به عنوان فرصت بهره مند شوند.

مديرکل روابط عمومی و اطلاع رساني استانداري با تاکيد بر اينکه شفاف سازي و اطلاع رساني مي‌تواند جلوی تنش اجتماعي را گرفته و سرمايه اجتماعی را حفظ کند، ادامه داد: روابط عمومی هيچ وقت نبايد آموزش را از سر فصل کار کنار بگذارد چرا که آموزش زير بنای توسعه است.

دبير شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان در ادامه به اختصار عملکرد اين شورا را تشريح و با بيان اينکه مدير روابط عمومي تعاون روستايي استان يکي از  روابط عمومي هاي برتر و فعال استان همدان است، افزود: مسؤول روابط عمومي نزديک‌ترين فرد به مدير سازمان است.

شهابي در ادامه به تبيين منشور حقوق شهروندي پرداخت و ادامه داد: يکي از مباحث مهم در حقوق شهروندی که رسالت آن عموماً بر عهده روابط عمومی ها است، دفاتر انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات است و از 6 ماه پيش اين دفتر، کار خود را در استانداری آغاز کرده است.

مديرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری همدان با تاکيد بر اينکه روابط عمومي بايد آرای مخالف را بشود و احترام به حقوق فردی و اجتماعی افراد احترام بگذارد، افزود: روابط عمومی بايد اخبار و عملکرد دستگاه متبوع خود را صادقانه و بدون بزرگ نمايی از طريق رسانه ها اطلاع رسانی نمايد.

دوره آموزشی فناوري‌های کاربردی روابط عمومی با حضور مديران روابط عمومی تعاون روستايی سراسر کشور سه شنبه و چهارشنبه 19 و 20 دي ماه در همدان برگزار شد.

انتهای پیام/د.ا

روابط عمومی ها پرسشگر، پاسخگو باشند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.